Bekijk alle 'Best New Partnership Award 2013' genomineerden



Albert Heijn/ICCO & Partners


Avocado's

Avocado’s in het vroege seizoen (maart, april) zijn schaars. Boeren in het Venda gebied in het rurale deel van Zuid Afrika, bij de grens met Zimbabwe, produceren avocado’s in het ideale klimaat in deze maanden, maar voldoen momenteel niet aan standaarden die gelden voor export (zowel op gebied van kwaliteit als sociale compliance). Daarnaast is de opbrengst per boom die zij realiseren erg laag vanwege ontbrekende technische kennis en financiën voor verzorgingsmaterialen.

Door als Albert Heijn een partnerschap aan te gaan met onze toeleverancier Westfalia en de ontwikkelingsorganisaties ICCO en FairMatch Support, kunnen wij samen deze boeren organiseren en opleiden en daarmee op een niveau van internationale standaarden brengen. Hierdoor wordt de keten verder verduurzaamd.

De boeren kunnen dan, met een hogere opbrengst, avocado’s tegen een betere prijs verkopen aan onze toeleverancier, waardoor ook in het vroege seizoen goede kwaliteit avocado’s beschikbaar komen voor export.

Gevolg is dat de boeren en de gemeenschap waar zij onderdeel van uitmaken een betere levensstandaard zullen verkrijgen. Daarnaast is het voor Albert Heijn interessant omdat de markt voor avocado’s in deze periode nu erg onvoorspelbaar is en Albert Heijn graag avocado met een goede prijs kwaliteit verhouding aan haar klanten wil aanbieden.

Logo AH

 

Logo ICCO

Logo Westfalia

 

 

 

Logo FairMatch Support

 

 

 

 

 

Facebooktwitterlinkedin


Bekijk alle 'Best New Partnership Award 2013' genomineerden