Bekijk alle 'Best New Partnership Award 2013' genomineerden



KPMG/IKEA/KICI


BC theme image

IKEA wil een beter dagelijks bestaan realiseren voor zo veel mogelijk mensen. In onze visie moeten ook duurzaam geproduceerde producten betaalbaar zijn voor een ruime meerderheid, en niet alleen voor een kleine groep mensen die bereid is hier extra voor neer te leggen.
Het is belangrijk te streven naar onafhankelijkheid van grondstoffen en natuurlijke hulpbronnen. Afval is in onze ogen ook een hulpbron, die we zoveel mogelijk moeten hergebruiken. Neem gebruikt textiel, dat nog veel te vaak in de verbrandingsoven belandt. Zonde!

Samen met KICI, onze partner in textielinzameling en innovatie, recyclen we het door ons ingezamelde huishoudtextiel en maken we prachtige nieuwe producten. Of beter gezegd: láten maken door kleinschalige bedrijfjes die zich inspannen om mensen in een achterstandspositie een rol te geven in het arbeidsproces.
We moedigen klanten aan hun afgedankt huishoudtextiel in te leveren via de groene textielcontainers van KICI bij onze twaalf Nederlandse IKEA winkels. Deze proef in Nederland moet uiteindelijk leiden tot een vaste praktijk in alle 298 IKEA woonwarenhuizen in de 26 landen waar wij actief zijn met jaarlijks 690 miljoen klanten.

ikea logoKICI logo

 

 

 

 

 

Facebooktwitterlinkedin


Bekijk alle 'Best New Partnership Award 2013' genomineerden