Informatie voor managers

De Partnership Verkiezing is dé accelerator voor young professionals uit bedrijven die onder begeleiding van experts voor (en met) hun werkgever een nieuw partnership opzetten om een duurzame business-case te ontwikkelen. Hierin zetten zij internationale uitdagingen als water, voedsel, klimaat om in business opportunities.

De uitdagingen waar we voor staan zijn groot, divers en complex. Partijen zullen moeten samenwerken om tot oplossingen te komen. Bedrijven hebben de kracht om vanuit hun core business een positieve impact te realiseren en tegelijkertijd business te generen. Young professionals vormen de nieuwe generatie leiders en spelen daarom een belangrijke rol in deze accelerator. Partnerships bundelen cross-sector kennis en ervaringen en zijn dan ook een bron voor innovatie, vandaar: De Partnership Verkiezing.

Bekijk de ervaring van Marit van Egmond, Commercieel Directeur bij Ahold

De goodwill is er
Binnen elke organisatie lopen young professionals rond met motivatie om samen met hun werkgever internationale uitdagingen te tackelen. Genoeg ambitie, talenten en energie om hun vermogens in te zetten voor duurzame oplossingen. Voor deze groep jong talent is zingeving in werk belangrijk en hierin kijken zij dan ook kritisch naar hun werkgever.
De goodwill en gedrevenheid om met hun werkgever mee te denken is er dus. Helaas is er zelden tijd ‘over’ en wordt dit potentieel nog te weinig benut.

Dubbel rendement: duurzame business development & talent ontwikkeling
Door young professionals uit je bedrijf deel te laten nemen aan De Partnership Verkiezing investeer je niet alleen in duurzame business development, maar ontwikkel je tegelijkertijd een nieuwe generatie leiders. Deelnemende young professionals leren de nieuwste business modellen toepassen en ontwikkelen een start-up mentaliteit die essentieel is om te kunnen blijven innoveren. De young professionals worden in 7 maanden begeleid in het zoeken naar kansen voor hun werkgever en zoeken hier partners bij. Ze nemen deel aan 6 academiesessies waarop zij met experts vanuit het brede netwerk van De Partnership Verkiezing werken aan de ontwikkeling van hun partnership en de business-case. Lees hier meer over het programma van de Academie.

Uitgebreid netwerk
Deelname aan De Partnership Verkiezing betekent toegang tot een uitgebreid netwerk van bedrijven, NGOs en start-ups. Zo’n 150 organisaties gingen u voor. We brengen young professionals en senior managers samen op CSR thema’s. Tal van ‘Thought leaders’ als Paul Polman (CEO Unilever) en Linda Broekhuizen (CIO FMO) zijn betrokken geweest als experts.

“Het is duidelijk dat we op een ander niveau moeten werken om de huidige problemen in de wereld op te lossen. En dat andere niveau is een partnership. Partnerships tussen overheid, NGOs en bedrijfsleven, gebaseerd op de common good”

Paul Polman, CEO Unilever tijdens de Kick-Off 2015

Positieve media
Deelname betekent ook positieve media-aandacht. Elk jaar krijgen de deelnemers de kans om over hun business-case te vertellen via gerenommeerde media. Inmiddels zijn er al meer dan 500.000 mensen bereikt via media als BNR Radio, Radio 1 en kranten als De Volkskrant, NRC.Next, FD, AD en de Telegraaf

Wij verzorgen het totale proces
Als je team (van 2 tot 5 young professionals) zich heeft aangemeld zorgen wij voor de rest. We starten met een Kick-off waarin de young professionals van idee naar concept worden geholpen door experts. Tijdens de Academie ontwikkelen de deelnemers een business case en haken ze partners aan. Het traject sluiten we af met een Finale evenement waarop de deelnemers hun partnership en de business-case delen met het netwerk van De Partnership Verkiezing en strijden om de titel “Best New Partnership Award”. Het winnende team ontvangt seed capital, extra media-aandacht en de unieke mogelijkheid om te lunchen met senior experts uit het duurzaamheidsveld. Deze award prijs is een extra. Alle teams ontwikkelen een business-case om die daadwerkelijk te implementeren! De verkiezing is dan ook een middel om tot nieuwe partnerships en business-cases te komen en geen doel op zich.

Young professionals selecteren
Onder young professionals verstaan we trainees in de laatste fase van hun traineeship/jong talent tot 35 jaar. Geen tijd om te onderzoeken welke young professionals geschikt zouden zijn om deel te nemen? Ook dat proces kunnen we verzorgen. Een interne inspiratiesessie om deelnemers te selecteren biedt bijvoorbeeld meteen ruimte voor een brede medewerkers-betrokkenheid voor jullie CSR thema’s. We hebben een mooi netwerk met sprekers uit het veld, NGO partners en alumni professionals die we kunnen inzetten bij de tailormade interne competitie of inspiratiesessie. Zo zorgen we dat de meest innovatieve young professionals zichtbaar worden.

Kosten en tijdsinvestering
De financiële investering kan vanuit de business, HR of CSR komen, meestal is dit een mix. Van de young professionals vraagt deelname een gemiddelde tijdsinvestering van 1 avond per maand verspreid over 7 maanden en het werken aan een aantal tussentijdse opdrachten.

Aanmelden
Meteen talenten op het oog die een uitdaging zoeken? Neem dan contact met ons op, en wij helpen je verder. Geen tijd, wel nieuwsgierig? Dan helpen wij je om de juiste personen te vinden. Als je hier kort wat gegevens invult dan bellen we je binnen 3 werkdagen en praten we verder.

 


 

Betrokken organisaties bij De Partnership Verkiezing zijn o.a.:

Facebooktwitterlinkedin