Informatie voor Young Professionals

Een duurzame business-case ontwikkelen voor (en met) jouw bedrijf? Samen met je favoriete collega’s werken aan complexe internationale uitdagingen, leiderschap ontwikkelen en creatieve oplossingen bieden vanuit jouw werkgever? Dit is je kans! Doe mee, create to change en wie weet wint jouw team in mei 2018 de ‘Best New Partnership Award’!

De Partnership Verkiezing is dé accelerator voor young professionals uit bedrijven waarin je onder begeleiding van experts voor (en met) je werkgever een nieuw partnership opzet om een duurzame business-case te ontwikkelen. Hierin zet je internationale uitdagingen als water, voedsel, klimaat om in business opportunities.

De uitdagingen waar we voor staan zijn groot, divers en complex. Partijen zullen moeten samenwerken om tot oplossingen te komen. Partnerships bundelen cross-sector kennis en ervaringen en zijn dan ook een bron voor innovatie, vandaar: De Partnership Verkiezing

Kick-Off oktober 2017
Tijdens de Kick-Off werken jullie je idee uit tot een concept, in co-creatie met experts van het ministerie van Buitenlandse Zaken, FMO, PUM, BoP en NGOs. Tal van ‘thought leaders’ als Paul Polman (CEO Unilever) en Linda Broekhuizen (CIO FMO) zijn betrokken geweest als experts.

“Het is duidelijk dat we op een ander niveau moeten werken om de huidige problemen in de wereld op te lossen. En dat andere niveau is een partnership. Partnerships tussen overheid, NGOs en bedrijfsleven, gebaseerd op de common good”

Paul Polman, CEO Unilever tijdens de Kick-Off 2014

Partnership Academie
Over een periode van 7 maanden, kom je 6 avonden samen tijdens verschillende academiesessies waarop je met experts werkt aan de ontwikkeling van jullie partnership en de business-case. De Academie brengt je in contact met experts rondom duurzaamheid, partnerships, innovatieve business modellen en social intrapreneurship. Lees hier meer over het programma van de Academie.

Best New Partnership Award
Tijdens de Finale krijg je de kans om jullie partnership en de business-case te delen met het brede netwerk van De Partnership Verkiezing en strijden jullie met de andere teams om de titel “Best New Partnership Award”. De winnaar ontvangt seed capital, extra media-aandacht en de unieke mogelijkheid om te lunchen met senior experts uit het duurzaamheidsveld.

Maar je doet vooral mee omdat het je dé mogelijkheid biedt om jouw idee in de wereld te zetten! Alle teams ontwikkelen een business-case om die daadwerkelijk te implementeren. De verkiezing is dan ook een middel om tot een business-case te komen en geen doel op zich.

Kosten en tijdsinvestering
De kosten voor deze investering kan vanuit de business, HR of CSR komen, meestal is dit een mix. Mocht je op weerstand stuiten, dan kunnen wij jullie helpen. We hebben inmiddels veel ervaring met tevreden managers van anderen bedrijven die graag hun ervaring delen. Van jou vraagt deelname een gemiddelde tijdsinvestering van 1 avond per maand verspreid over 7 maanden en het werken aan een aantal tussentijdse opdrachten.

Waarom andere young professionals jou voorgingen:

  • Je leert in de praktijk hoe je een goede business-case met impact maakt, maakt je eigen in de nieuwste start-up methodes en ontwikkelt een start-up mentaliteit
  • Je ontwikkelt je kennis op het gebied van CSR/Sustainability en partnerships
  • Je ervaart de meerwaarde van co-creatie. Cross-sector samenwerking (private, public & NGOs) is crucial om duurzame impact te maken
  • Je ervaart de meerwaarde van intrapreneurship: do good for society and for your company
  • Je hebt volop ruimte om te netwerken binnen en buiten je eigen organisatie, met andere Young Professionals, managers, aansprekende sprekers en experts.

Nieuwsgierig? Bel gerust.
Het is al een leuke actie om eens wat talentvolle collega’s te bedenken die een perfecte aanvulling zijn op jou. Als zij ook enthousiast zijn neem dan vrijblijvend contact met ons op. Zo kun je vragen stellen of kijken we meteen hoe we je kunnen helpen om de beslissers in jullie organisatie aan boord te krijgen om van start te kunnen gaan!

Facebooktwitterlinkedin