Winner De Partnership verkiezing announcement '19'20

Persbericht: Winnaars Partnership Verkiezing ’19-’20 bekend

Posted on 15 oktober 2020

English below

a.s.r. wint de ‘Best New Partnership Award 2019/2020’ & PwC wint de ‘Future-Makers Award 2019/2020’!’

Amsterdam 13 oktober 2020 – Na een bewogen editie zijn afgelopen vrijdag de awards uitgereikt van ‘De Partnership Verkiezing 2019-2020’. Vanaf veilige afstand hebben alle acht de teams hun prestaties gevierd en  is er stilgestaan bij de mijlpalen welke zijn bereikt.

Tijdens het Partnership Verkiezing programma krijgen Young Professionals en managers uit het bedrijfsleven de kans een duurzame business-case te ontwikkelen voor hun organisatie. Deze journey begint met de Partnership Academie van 8 maanden waarin, via workshops, een impact case wordt ontwikkeld en af wordt gesloten met de Partnership Verkiezing. Net als voorgaande jaren was ook de 9e editie van De Partnership Verkiezing weer een groot succes. Tijdens het digitale Finale Event kwamen 300+ changemakers online bijeen, waarbij topics als sociaal ondernemen, leadership in tijden van crisis en collectieve actie met een breed publiek werden besproken. De 12 juryleden van De Partnership Verkiezing, o.a. Alexander Rinnooy Kan, namen deel aan een panel en deelden hun expertise met ambitieuze impact pioniers.

Winner De Partnership verkiezing announcement '19'20

Best New Partnership Award

Dit jaar deden acht teams mee aan het innovatieve incubator programma, bestaande uit young professionals vanuit diverse corporate organisaties, te noemen: Aegon, Achmea, Albert Heijn, a.s.r., Eurocross, Philips, PwC, Rabobank, Syntrus en Zilveren Kruis.

De 9e editie van de Partnership Verkiezing werd gewonnen door team a.s.r. met hun business case ‘VerduurSamen’; een initiatief om huizeneigenaren te ondersteunen bij het verduurzamen van hun huis. Het team ontvangt de Best New Partnership-award en een start kapitaal van €2.500,- om hun impact case te lanceren.

Sociale business cases

De onderwerpen van de business cases kwamen uit talrijke sociale innovatie trends. Zo is Team Philips aan de slag gegaan met hun business case welke het bewustzijn en de behandeling van luchtwegaandoeningen in India stimuleert en heeft team Zilveren Kruis zich ingezet om zorgmedewerkers te ontlasten en de kwaliteit van de thuiszorg te verbeteren. Dit via een online platform waar patiënten en de zorg elkaar kunnen vinden.

Team PwC ging naar huis met de ‘Future-Makers Award’ uitgekozen door de Future-Makers Jury bestaande uit dertig Young Professionals die vanuit peer-to-peer review de business-cases hebben beoordeeld. Ook won team PwC de Publieksprijs dankzij hun effectieve campagne i.cm. storytelling. Team PwC wilt met hun case ‘Farmtastic Solutions’ lokale boeren in India helpen om hun gewas resten op een duurzame manier om te zetten tot bruikbare artikelen zoals papier. Hier houdt de boer een extra inkomen aan over en verbetert de luchtkwaliteit doordat gewasresten niet langer worden verbrand in het open veld.

Ondertussen is de 10e editie van De Partnership Verkiezing gestart met negen enthousiaste teams; volg hun ontwikkelingen via onze social media.

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Social Enterprise The Punchy Pack en het ministerie van Buitenlandse Zaken met de Rotterdam School of Management en young professional partners.

ENGLISH

Press release: Winners announced of De Partnership Verkiezing ’19-‘20

a.s.r. wins ‘Best New Partnership Award 2019/2020’ & PwC wins ‘Future-Makers Award 2019/2020’!

Amsterdam, October 13, 2020 – After an eventful edition, the awards of De Partnership Verkiezing 2019-2020 were handed out. From a safe distance we celebrated the momentum with all eight teams and took a moment to stand still and appreciate their milestones and accomplishments of the last year.

During the programme of De Partnership Verkiezing, young professionals and managers from corporate organisations get the opportunity to develop a sustainable business-case for their company. Their journey starts with the Partnership Academy; an eight-month period in which the participants are supported via workshops, expert, and facilitation to build their own impact case. After the Academy the teams present their business-case during the Final event. This year’s digital edition was a great success; 300+ changemakers joined online and discussed topics like social intrapreneurship, leadership in times of crisis and collective action. The jury members of De Partnership Verkiezing, a.o. Alexander Rinnooy Kan, took place in a panel and shared their expertise with ambitious impact pioneers.

Winner De Partnership verkiezing announcement 19'20

Best New Partnership Award

This year, eight teams participated in the innovative incubator programme, consisted of young professionals from different organisations: Aegon, Achmea, Albert Heijn, a.s.r., Eurocross, Philips, PwC, Rabobank, Syntrus, and Zilveren Kruis.

The winners of the 9th edition of De Partnership Verkiezing is team a.s.r. with their business case ‘VerduurSamen’; an initiative that support homeowners to make their homes more sustainable. The team received the Best New Partnership-award and a seed capital of €2.500, – which they will use to launch their impact case.

Social business cases

The topics of the business cases arose from numerous social and sustainable innovative trends. For example team Philips, who raised awareness of respiratory illnesses in India to stimulate earlier treatment and prevention. Or team Zilveren Kruis who is committed to unburden healthcare workers and improve communication between patients and homecare workers in order to improve healthcare.

Team PwC took home the ‘Future-Makers Award’ selected by the Future Makers jury; 30+ young changemakers who selected the winner based on a peer-to-peer review of the business-cases. PwC was also awarded the Audience Award for their effective campaign and storytelling. Team PwC will improve livelihoods of Indian Farmers with their ‘Farmtastic Solutions’ by transforming crop residue into upcycled products like paper and bricks. With the business-case the local farmers are guaranteed an extra income and no longer need to burn their crops residue, diminishing air pollution.

In the meantime, the 10th edition of De Partnership Verkiezing took off with nine enthusiastic teams: follow them via our social media.

De Partnership Verkiezing is an initiative of Social Enterprise The Punchy Pack and the ministry of Foreign Affairs with the Rotterdam School of Management and young professional partners.

Facebooktwitterlinkedin